فرهنگ و هنر ارژن

وبلاگی برای تمام مردم بخش ارژن فارس

فرهنگ و هنر ارژن

وبلاگی برای تمام مردم بخش ارژن فارس

آخرین نظرات
  • ۳ شهریور ۹۵، ۱۷:۳۸ - ♥سرباز شیعه♥
    ++++
فرهنگ و هنر ارژن

بتول معلم در آیینی که طی حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به عنوان رئیس فرهنگ و ارشاد شیراز معرفی شد، از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی، دیجیتال، موسیقی و کارگاه اموزشی اَفتر اِفکت، خبر داد.

در آیین تودیع و معارفه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز، از زحمات و تلاشهای محمد کاظم توانگر زمین با لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد و بتول معلم به عنوان رئیس جدید اداره ارشاد شیراز از طرف بهزاد مریدی، حکم خود را دریافت کرد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بهزاد مریدی در این مراسم با اشاره به اینکه حضور بانوان برای حوزه فرهنگ و ادب و هنر باعث گسترش تعامل زنان خلاق و دانشمند جامعه فارس در رشته های هنری و فرهنگی خواهد شد، افزود: تلاش بانوان حوزه فرهنگ کمتر از مردان نیست بلکه گاهی مردانه تر نیز بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین، انتصاب بتول معلم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز را پشتوانه ای برای جامعه فرهنگی بانوان فارس دانست و افزود: انتصاب بانویی ازحوزه فرهنگ در این سمت می تواند گوشه هایی از توانایی زنان هنرمند جامعه ایران اسلامی را به عنوان پیروان بانوی دوعالم به رخ جهانیان کشد.

دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: حوزه فرهنگ شیراز یکی از مسئولیت های حساس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که زمینه ارتباط و حضور فرهنگوران و اصحاب فرهنگ و هنر را فراهم می کند و این انتخاب می تواند الگویی باشد برای زنان و دختران استان ادب پرور فارس تا از این امکان در راستای به کارگیری اندیشه های زنان استفاده ارزشی شود.

وی با اشاره به سابقه ٣٠ ساله محمد کاظم توانگر در سمت های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، خاطرنشان کرد: وی در طول تصدی این مسئولیت اهتمام ویژه ای در برگزاری برنامه های فرهنگی، داشته است که جای تقدیر و سپاس دارد.

این مقام مسئول با تقدیر از بانوان کارمند شاغل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات و بخش های تابعه، بانوان هنرمندان و فعالان رسانه، گفت: این قشر گرامی در هر زمان در برنامه های فرهنگی و هنری حضور فعال داشته اند و تلاش آنان کمتر از مردان نیست بلکه گاهی نیز مردانه تر بوده است.

بتول معلم نیز در ادامه این آیین با اعلام برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی، دیجیتال و موسیقی با موضوع ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: هنرمندان و هنرجویان سنین ١٥ به بالا، می توانند برای شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را درقالب نقاشی، دیجیتال وموسیقی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز واقع در کوی زهرا(ع) ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز مهلت ارسال آثار را تا ١٨ تیر ماه اعلام داشت و افزود: و نتایج و آیین اختتامیه نیز در بیست و چهارم همان ماه برگزار خواهد شد که علاقه مندان می بایست از طریق آدرس الکترونیکی ershad.shiraz@gmail.com  تولیدات هنری خود را ارسال کنند.

کارگاه اموزشی اَفتر اِفکت با موضوع انیمیشن کوتاه هرکولس C-١٣٠

معلم، که رئیس دبیرخانه رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و دیجیتالی اداره فرهنگ و ارشاد فارس نیز می باشد با اعلام برپایی کارگاه اموزشی اَفتر اِفکت با موضوع انیمیشن کوتاه هرکولس C-١٣٠ ادامه داد: افترافکت از نرم افزارهای معروف تولید موشن گرافیک، انیمیشن و جلوه های ویژه می باشد و بسیاری از تولیدات در حوزه ی متحرک سازی با این نرم افزار تولید می شود.

این بانوی فرهنگی اظهار داشت: با توجه به آمار روزافزون کاربران این نرم افزار، کارگاه آموزشی با موضوعیت ساخت انیمیشن کوتاه در افترافکت با پلاگین Element ٣D با عنوان هرکولس ساخته ی علی رضایی برگزار می شود و پس از آن پیرامون کسب و کار اقتصادی درفضای انیمیشن و موشن گرافیک توسط محمد امین نجفی به مباحثی پرداخته خواهد شد.

وی بیان داشت: این انیمیشن کوتاه در خصوص هواپیمای معروف C-١٣٠ می باشد که به هرکولس شهرت یافته است. این هواپیما در طول سالهای جنگ تحمیلی در نیروی هوایی ایران خدمات بی شماری انجام داده است و نقش لجستیک هوایی جنگ را در پشت جبهه ها بر عهده داشته است.

معلم خاطر نشان کرد: در این انیمیشن به برخی قابلیت های بی نظیر این هواپیما اشاره شده و سعی برآن بوده که با استفاده از اصوات حقیقی این هواپیما صحنه های قابل باوری ارایه شود. به گفته سازنده این انیمیشن (علی رضایی) پلاگین Element ٣D از توانایی های فوق العاده ای در تولید انیمیشن برخوردار می باشد که باید بیشتر مورد توجه سازندگان و تهیه کنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز با تاکید براینکه، Element این فرصت را به سازنده می دهد که بدون نیاز به رندر و صرف وقت اضافی بتواند خواسته های سازندگان را به سرعت پاسخگو باشد، تصریح کرد: این کارگاه آموزشی درشیراز ٢٣ تیرماه ٩٥ در سالن الزهرا، واقع در کوی زهرا، چهار راه ایثار مجتمع فرهنگی دیجیتالی حضرت زهرا (س) راس ساعت ٥ الی ٨ بعد از ظهر به صورت رایگان برگزار می شود.


نظرات (۱)

لایک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی