فرهنگ و هنر ارژن

وبلاگی برای تمام مردم بخش ارژن فارس

فرهنگ و هنر ارژن

وبلاگی برای تمام مردم بخش ارژن فارس

آخرین نظرات
  • ۳ شهریور ۹۵، ۱۷:۳۸ - ♥سرباز شیعه♥
    ++++
فرهنگ و هنر ارژن
۱۵ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۲۲

دختران باید مجهز باشند

مجتمع فرهنگی - هنری شهر خانه زنیان، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)، و روز دختر، آئین جشنی را با حضور 130 نفر از دختران شهر خانه زنیان برگزار نمود.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس -

در این جشن، ادیب گرانمایه مرضیه مرادی، در ابتدا به قرائت اشعار خود نمود.

پیش از این نیز گروه همخوانی قرآن مجتمع فرهنگی - هنری شهر خانه زنیان سوره کوثر را به صورت همخوانی اجرا کردند.

در ادامه دکتر مریم آموزگار از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و دانشگاه پیام نور شیراز، و از مشاورین امور بانوان استانداری فارس، سخنانی را بیان داشت.

وی گفت: دختران توانمند ایران زمین، مادران فردایند. این دختران با حجاب و عفیف در آینده مادرانی بهتر از مادران امروز خواهند بود.

مریم آموزگار ادامه داد: شرط موفقیت دختران ما این است که از امروز خود را مجهز به مهارت های زندگی نمایند. البته باید این را بدانیم که پله اول این مهارت های زندگی چیزی نیست جز اعتماد به نفس، پس باید اعتماد به نفس خودتان را تقویت نمایید.

آموزگار افزود: کشش به سمت جنس مخالف در همه دختران و پسران وجود دارد. اما نکته مهم آن این است که بتوانیم مدیریت و کنترل مناسبی را درباره آن انجام دهیم. اگر این کنترل و مدیریت به درستی صورت نگیرد، عواقب خطرناکی را برای آنان به دنبال خواهد داشت. این مسئله نیز از جمله مهارت های زندگی است که باید به آن مجهز شویم.

این استاد دانشگاه تلفن همراه و برنامه های جانبی آن را یکی دیگر از معضلات جامعه دانست و خاطر نشان ساخت: متأسفانه در کشور ما آموزش موبایل در مقاطع مختلف تحصیلی صورت نمی گیرد. این در حالی است که سرعت انتقال اطلاعات در فضای مجازی با سرعت زیادی روبرو است که اگر به درستی یاد نگیریم که چگونه تشخیص دهیم کدام اطلاعات درست و کدام غلط است، دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.

وی به دختران حاضر متذکر شد: یادتان باشد که برخی وقت ها شما گروه هایی را در شبکه های اجتماعی می سازید. علی الظاهر گمان می کنید که تمام افراد این گروه را می شناسید. اما برخی از وقت ها برخی به نام دوستان و دختران وارد این گروه ها می شوند که بعداً اسباب زحمت شما خواهند شد.

مشاور امور بانوان استانداری فارس اضافه کرد: امروزه به دلیل افزایش سریع شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و استفاده از آن توسط همگان، آشنایی و شیوه استفاده از آن ها، به یکی از مهارت های زندگی تبدیل شده است که دختران ما بخصوص باید مجهز به مهارت های استفاده صحیح از آن شوند.

این مشاور خانواده، به مادران نیز توصیه کرد با فرزندان خود به خصوص دختران خویش دوستی بسیار صمیمی را برقرار کنند و متذکر شد: باید به مادران بگویم که امروزه از بزرگترین معضلات جامعه ما این است که صدای فرزندان خود را نمی شنویم. مادر باید لحظه به لحظه با پسر و دختر خود دوست و همراه باشد. متأسفانه این روزها مادرها نیز به دلیل حضور در شبکه های اجتماعی از فرزندان خود دور شده اند.

وی به دختران نیز تذکر داد: بهترین دوستان و همرازهای شما خانواده شما هستند. پدر، مادر، خواهر و برادر. باید درددل ها خود را با آن ها در میان بگذارید و البته همه افراد خانواده باید بدانند که باید پذیرای درددل سایر اعضای خانواده باشند و با تندی با برخی مسایل برخورد نکنند. و این را بدانیم که نباید مسایل زندگی خود را برای دیگران حتی صمیمی ترین دوستان خود مطرح کنیم. زیرا ممکن است که فردا روزی همان دوست از ما دور شود و این مسئله ممکن است که رازهای شما پخش شود.دختران باید بدانند که اولین امین زندگی انسان مادر است. باید تمام مسایل زندگی را با مادرانتان در میان بگذارید.

آموزگار اضافه کرد: موبایل در خانواده نباید رمز و قفل داشته باشد و تمام اعضای خانواده حق دارند تا از موبایل یکدیگر با خبر باشند.

این استاد دانشگاه افزود: هر کس از خانواده اش دور شود در اولین مرحله دچار استرس و اضطراب های خطرناکی میشود. استرس و اضطرابی که آنان را به دروغ گویی وا می دارد. که این دروغگویی و پنهان کاری آنان را به سمت و سویی سوق می دهد که انهایش سقوط است.

وی به مسئله ازدواج هم اشاره کرد و گفت: وجود جنس مخالف در زندگی همه شما قطعی است ولی در زمان خودش اتفاق خواهد افتاد. اگر عجله کنید و زودتر از موعد بخواهید به آن چنگ بزنید، هم زودتر آن را از دست خواهید داد و هم درد و زخم آن بر پنجه های شما تا همیشه باقی خواهد بود.

وی به ملاک های ازدواج هم گریزی زد و افزود: از همین حالا باید ملاک ها خود را برای ازدواج بنویسید و در طول زمان بارها و بارها آن را مرور کرده و اصلاح کنید. اما باید بنویسید. یکی از مهمترین این ملاک ها ایمان داشتن و اهل نماز بودن است. نماز ما را از زشتی ها باز می دارد. پس از ازدواج نیز ان را باید رکن قرار داد. زیرا افرادی که تارک الصلوه و خدانشناس هستند نمی توانند دختر و پسر ما را خوشبخت کنند.

وی به مادرها هم توصیه کرد: متأسفانه در خانواده ها ما تعریف های شکل می گیرد که حالت افراط گرایی دارد. یا تعریف و تمجیدهایی که اصولاً اشتباه هستند. مثلاً مادری با دیدن عکس دختری با تعریف از اندام و زیبایی او می پیردازد بدون این که فکر کند این مسئله روی دختر او تأثیر مستقیم می گذارد و باعث می شود که دختر برای آن که مورد تعریف مادر خود قرار بگیرد خود را همچون آن فرد نماید. مادرها باید توجه داشته باشند که اگر می خواهند از کسی یا چیزی هم تعریف کنند باید از محسنات اکتسابی فرد تعریف کنند نه آن چیزی که فرد در داشتن آن هیچ نقشی ندارد. البته باید این نکته را هم اضافه کنم که کلاً مقایسه کردن و تعریف از کسی جلوی فرزندان اشتباه و گاه نتیجه عکس دارد.

آموزگار در پایان به دختران نصیحت کرد که سطح توقع خودشان را پایین بیاورند و واقعیت های اطراف خود را ببیند و توقعاتشان را بر اساس واقعیت ها تنظیم کنند و بر خانواده خود سخت نگیرند.

این جشن در ادامه با مسابقه، نمایش نامه خوانی و ... ادامه پیدا کرد.

این جشن با همکاری مجتمع فرهنگی - هنری شهر خانه زنیان (اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز)، بخشداری ارژن و شهرداری خانه زنیان صبح روز پنجشنبه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی - هنری شهر خانه زنیان و به همیت سمیه صنوبری نیا برگزار شد.

نظرات (۲)

۱۵ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۲ ♥سرباز شیعه♥
خسته نباشید
۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۴ کارشناس پارت
مجتمع فرهنگی هنری خانه زنیان درود
مطلب دختران باید مجهز باشند شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود.
من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم
این آدرس سایت ماست:
www.partchap.com
اینم شماره تماسمون:
02188756411

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی