فرهنگ و هنر ارژن

وبلاگی برای تمام مردم بخش ارژن فارس

فرهنگ و هنر ارژن

وبلاگی برای تمام مردم بخش ارژن فارس

آخرین نظرات
  • ۳ شهریور ۹۵، ۱۷:۳۸ - ♥سرباز شیعه♥
    ++++
فرهنگ و هنر ارژن
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۶

آغاز به کار ستاد اوقات فراغت

به گزارش خانه فرهنگ و هنر شهر خانه زنیان، با برگزاری اولین نشست ستاد اوقات فراغت تابستانی بخش ارژن در اداره آموزش و پرورش بخش ارژن، ستاد اوقات فراغت تابستانی بخش ارژن رسماً فعالیت های خود را شروع نمود.

موسی خشنود، مدیریت اداره آموزش و پرورش بخش ارژن در این نشست گفت: سن نوجوانی سن خیلی حساسی است، پس در برگزاری کلاس ها و برنامه های اوقات فراغت باید تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: در شهرها امکانات زیادی وجود دارد اما در مناطقی مثل منطقه ما با وجود امکانات بسیار کم و عدم وجود مربیان خوب و مجرب کار برای ما بسیار سخت تر شده است.

خشنود افزود: یکی از دلایلی که ما شاهد برخی مفاسد بین نوجوانان هستیم این است که نتوانسته ایم برنامه های خوبی را برای اوقات فراغت آن ها داشته باشیم.

بهزاد خانی، معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش بخش ارژن نیز در این نشست گفت: باید تمام ارگان ها در برنامه های اوقات فراغت ما را کمک کنند.

وی با انتقاد از برخی بخشنامه ها گفت: از سویی کانون های اوقات فراغت باید خودگران و آزاد باشد و از طرف دیگر هنوز فرهنگ لازم برای این کار در منطقه وجود ندارد. این در حالی است که مردم منطقه هم از نظر مادی در مضیقه هستند.

مهندس محمدمهدی اسدزاده، سرپرست خانه فرهنگ شهر خانه زنیان نیز در این نشست گفت: با توجه به این که اکثر نوجوانان پسر در تابستان به دلایل مشکلات مادی و مالی زندگی مجبور به اشتغال هستند، ما باید فضایی را به وجود بیاوریم که این دانش آموزان در محیطی سالم و تحت کنترل، فعالیت های اشتغالی خود را انجام دهند. زیرا می بینیم که متأسفانه برخی از این نوجوانان در محیط هایی مشغول به کار می شوند که برای سن آن ها خیلی بزرگتر است و از نظر فرهنگی و اجتماعی و حتی بهداشتی و سلامتی، برای آنان تهدیدی جدی محسوب می شود.

اسدزاده ادامه داد: حضور بسیج محلات، بسیج دانش آموزی، بسیج عشایری و بسیج خواهران در ستاد اوقات فراغت تابستان می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند و این ارگان ها باید در ستاد اوقات فراغت تابستانی نقش مؤثری داشته باشند. زیرا با پتانسیل بسیج بسیاری از کارها انجام می گیرد. به همین دلیل لازم است تا بسیج با ستاد اوقات فراغت هماهنگ شود تا بتوانیم برنامه های خود را با کیفیت بیشتری انجام دهیم.

سرپرست خانه فرهنگ شهر خانه زنیان برنامه های این ارگان را برای اوقات فراغت تابستان به صورت زیر اعلام کرد که قرار شد تا با همکاری کانون فرهنگی اداره آموزش و پرورش بخش ارژن آن را به اجرا درآورد:

کلاس های قرآن برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های نقاشی برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های خوشنویسی برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های خیاطی برای تمام سنین (خواهران)

کلاس های کتابخوانی و سیر مطالعاتی برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های نمایش برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های شعر و قصه برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های خبرنگاری و نویسندگی برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های عکاسی برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های رایانه برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های زبان برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های وبلاگ نویسی برای تمام سنین (هم برادران و هم خواهران)

کلاس های چرم دوزی برای تمام سنین (خواهران)

این کلاس ها با همکاری جهاد دانشگاهی برگزاری می شود و شرکت کنندگان در صورت داشتن شرایط لازم، در پایان دوره مدرک جهاد دانشگاهی را دریافت می کنند

مکی مسئول کانون فرهنگی آموزش و پرورش بخش ارژن نیز برنامه های این اداره را که قرار شد با همکاری خانه فرهنگ شهر خانه زنیان و در خانه فرهنگ برگزار شود در دو بخش علمی و ورزشی عنوان کرد.

وی گفت: کلاس های ورزشی در سالن ورزشی اداره آموزش و پرورش برگزار می شود و کلاس های علمی در ساختمان خانه فرهنگ شهر خانه زنیان اجرا می شود.

زمان ثبت نام این کلاس ها از 28 اردیبهشت ماه تا 28 خرداد ماه جاری اعلام شد. علاقمندان می توانند برای ثبت نام به آدرس شهر خانه زنیان، کوچه بانک کشاورزی، جنب مسجد امیرالمؤمنین، خانه فرهنگ شهر خانه زنیان مراجعه کنند یا به آدرس شهر خانه زنیان، کوچه آموزش و پرورش، اداره آموزش و پرورش بخش ارژن، معاونت فرهنگی مراجعه نمایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی